Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Medya ve İletişim (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

      Bilgisayar Mühendisliği

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Hakkımızda
        • Misyon - Vizyon
        • Eğitim Amaçları
        • Program Çıktıları
        • Danışma Kurulu
        • Müdek Komisyonu
        • Erasmus Koordinatörlüğü
        • Uygulamalı Eğitimler Komisyonu
        • Laboratuvarlarımız
      • Akademik
        • Akademik Kadro
        • Öğretim Programı
        • Bitirme Projeleri
        • Genel Eğitim Dersleri
        • Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
        • Önkoşul Zinciri
        • Çift Anadal Programları
        • Yandal Programları
      • Akreditasyon
        • Müdek
        • Eur-Ace Bachelor
      • Araştırma
        • Projeler
        • Lisansüstü Tezler
        • Akademik Yayınlar
      • Staj
      • Mezuniyet Koşulları
      • Mezunlarımız
        • Mezunlarımız
        • Mezunların Mesleki Profili
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • Tüm Haberler
      • İletişim
        • İletişim

      PSIR 220 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Çağdaş Dünya Tarihi
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      PSIR 220
      Güz/Bahar
      3
      0
      3
      5

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Servis Dersi
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü -
      Öğretim Eleman(lar)ı -
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Dersin amacı,öğrencilere çağdaş dünya tarihi hakkında temel bilgileri kazandırmaktır.Ders, özellikle Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü öğrencileri için bölümün diğer derslerinde de kullanacakları minimum çağdaş dünya tarihi hakkında öğretici bir özelliğe sahiptir.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Modernitenin ekonomik, sosyal ve siyasi yönlerini tarihsel bakış açısıyla açıklayabilmek
      • Çağdaş dünya tarihinin kökenlerindeki önemli fikirleri açıklayabilmek
      • Çağdaş dünyayı şekillendiren devrimleri ( tarım, sanayi, ideolojik ve teknolojik) açıklayabilmek
      • Çağdaş dünyayı şekillendiren sömürgecilik, kölelik, emperyalizm, otoriter ve totaliter rejimler ve siyasi aşırıcılık gibi olumsuz fenomenlere dair bilgi sahibi olabilmek
      • Çağdaş dünyayı şekillendiren fikirlere ve onlarla özdeşleşen siyasi pratikleri ( bireysel ve kolektif siyasi haklar, ekonomik ve mülkiyet hakları, azınlık hakları gibi) ve bunlarla ilgili kurumları (ilgili uluslararası anlaşmaları ve BM, EU, OSCE gibi uluslararası organizasyonları) açıklayabilmek
      • Çağdaş dünyanın temellerini oluşturan üç önemli siyasi rejimi açıklayabilmek ( Liberal demokrasi, liberal olmayan demokrasi ve otoriter /totaliter rejimler)
      Ders Tanımı Çağdaş Dünya Tarihi dersi başlangıç dersidir ve öğrencilere siyaseti tarihi tarihsel bakış açısıyla bakam fırsatı verir. Dersin içeriği, çağdaş dünya tarihi üzerine akademik kaynakçadan oluşur. Dersin kaynakçası, dersi veren öğretim üyesi tarafından üç saatlik dersin iki saatinde sunum olarak anlatılır ve dersin son saati, soru cevap şeklinde işlenir. Haftalık okumaları yapmak, derslerin son saatinde yapılacak soru-cevap kısmı için yardımcı olacaktır. Ayrıca aynı araştırmak soruları ara sınav ve take-home olan final sınavı için olan soruları oluşturacaktır. Tüm öğrenciler 1) tüm derslere katılmak 2) tüm okumaları yapmak 3) Seminer konuları hakkındaki tartışmalara katılmak ve 4) öğretim üyesinin rehberliğinde take-home sınavlara hazırlanmak durumundadırlar.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Giriş ve Dersin Tanıtımı Explanation of the course syllabus and of the bibliography. WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-44.
      2 Asya ve Avrupa: 1500-1914 WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-44. FOUCAULT, Michel, 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books, pp. 170-177. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      3 Asya ve Avrupa: 1500-1914 WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-44. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      4 Batı'nın Yükselişi ve Batı İnsanının Etkisi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 54-80. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      5 Doğu'da "White Peril": Rusya ve Amerika İmparatoluğu'nun Genişlemesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      6 Doğu'da "White Peril": Rusya ve Amerika İmparatoluğu'nun Genişlemesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      7 Bilim ve Sanayi Devrimleri WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 136-152. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      8 Büyük Savaş ve Komünizmin Yeni Dünya Dini olarak Doğması WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 153-182. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      9 Arasınav Take-Home Exam
      10 Savaş yılları arasında Asya WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 183-202.
      11 İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş ve Tehdit Dengesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 203-227. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      12 Komünist Rejimler ve Sovyetler Birliği ve Doğu Avrupadaki Çöküşleri WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 241-257. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      13 İkinci Dünya Savaşı sonrası "Batı" WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      14 The West after the end of the Cold War WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      15 1500'den Dekolonizayona kadar Afrika WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 44-53, 228-240. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
      16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

       

      Ders Kitabı

      Power point presentations and other course documents provided by the instructor in electronic format on the course webpage. WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan (main course book).


      *Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.

      Önerilen Okumalar/Materyaller (All sources can be found in hard copies in the IUE Library)\nFOUCAULT, M 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books. \nGIDDENS, Anthony, 1990. The consequences of modernity. Cambridge: Polity Press.\nHOBSBAWM, E 1997. Age of revolution, 1789-1848, London: Phoenix.\nHOBSBAWM, E 1975. Age of capital, 1848-1875, London: Phoenix.\nHOBSBAWM, E 1997. Age of empire, 1875-1914, London: Phoenix.\nHOBSBAWM, E 1995. Age of extremes: a history of the world, 1914-1991, New York: Vintage Books.\nMOSES, AD (ed.) 2008. Empire, colony, genocide : conquest, occupation, and subaltern resistance in world history, New York: Berghahn Books.\nCROWE, D 1992. The essentials of European history: 1914 to 1935, World War I and Europe in crisis, Piscataway NJ: Research & Education Association.\nNORTON, DH 1990. The essentials of European history: 1935 to the 1988: World War II and the iron curtain, Piscataway NJ: Research & Education Association.\nKAMRAVA, M 2011. The modern Middle East: a political history since the First World War, Berkeley: University of California Press.\n\nThe students are also encouraged to use ANY OTHER source considered relevant for the seminar and exam topics and available in the University library, EBSCO, JSTOR, or other, academically valid internet pages.\n ACADEMIC HONESTY: Honesty and trust are the most fundamental pillars of learning and are necessary foundation for success and academic freedom in a university. Hence, any behavior that jeopardizes the learning environment by violating the rules of academic honesty will not be tolerated or condoned: Violations of academic honesty include but are not limited to: • Cheating or facilitating cheating • looking or attempting to look at another student's answers or allowing others to copy one's answers • copying other student’s in-class or take-home exam answers or letting others use take-home exam answers • using "cheat sheet," pre-programmed calculator if not allowed by the instructor • having someone else prepare the term project or homework or letting others use one’s homework/term project/paper • Assistance of another person in preparation of a tem paper/homework/project if not allowed by the instructor • Taking an exam for another student • Purchasing term projects or homework or other assignments • Signing in place of another student using their name/signature/student id number • Plagiarism • showing the work of another as one's own • Not properly citing an earlier own work • Submitting the same homework/paper/term project in one more one course if not allowed by the instructor • Inaccurately or inadequately citing sources including those from the Internet Violations of academic honesty can result in disciplinary action, as stated in the "Student Disciplinary Rules and Regulation" of the University. http://www.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/13 and http://kariyer.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/81 By enrolling in the University, each student is assumed to have read the rules and regulations regarding academic dishonesty, and lack of knowledge of this policy is not an acceptable defense.

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      1
      10
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      Ödev
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      Proje
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      1
      40
      Final Sınavı
      1
      50
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      2
      50
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      50
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      3
      48
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      10
      3
      30
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      0
      Ödev
      0
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      0
      Proje
      0
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      1
      30
      30
      Final Sınavı
      1
      35
      35
          Toplam
      143

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      2

      Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

      -
      -
      -
      -
      -
      3

      Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

      -
      -
      -
      -
      -
      4

      Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      5

      Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

      -
      -
      -
      -
      -
      6

      Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

      -
      -
      -
      -
      -
      7

      Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

      -
      -
      -
      -
      -
      8

      Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

      -
      -
      -
      -
      -
      9

      Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

      -
      -
      -
      -
      -
      10

      Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

      -
      -
      -
      -
      -
      11

      Bir yabancı dili kullanarak Bilgisayar Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

      -
      -
      -
      -
      -
      12

      İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      13

      Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Bilgisayar Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

      -
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      Ev Mutfağı ‘Restoran Mutfağı’ Olacak
      Ev Mutfağı ‘Restoran Mutfağı’ Olacak

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunları Esra-Melis Sarıhan kardeşler, ev aşçıları ile yemek tutkunlarını ‘bir tıkla’ buluşturacak ‘Yedir’ isimli uygulamayı geliştirdi. ...

      Devamı
      Orta Doğu’nun en başarılı 10 kadınından biri oldu
      Orta Doğu’nun en başarılı 10 kadınından biri oldu

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Bilgisayar Mühendisliği Bölümü mezunu Melda Akın, dünyaca ünlü Forbes şirketi tarafından Orta Doğu’nun teknoloji alanındaki en ...

      Devamı
      İş vaadiyle tuzağa düşmeyin
      İş vaadiyle tuzağa düşmeyin

      İnternet üzerinden vatandaşları tuzağa düşürerek kişisel verileri ele geçirmenin ve para çarpmanın yollarını arayan dolandırıcıların son taktiği, evden çalışmayı da ...

      Devamı
      Depremde cep telefonları hayat kurtarıyor
      Depremde cep telefonları hayat kurtarıyor

      İzmir'i vuran 6.6'lık depremde yıkılan binaların enkazı altında kalan çok sayıda kişinin yeri, cep telefonlarından kurulan iletişim ile tespit edildi. ...

      Devamı

      İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU