MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Bilgisayar Mühendisliği
IE 337 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Endüstride Benzetim Uygulamaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IE 337
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste hem kesikli sistem benzetimine ilişkin ileri kavramların verilmesi hem de öğrenciye bir iş ortamında benzetim tekniğini kullanma becerisini kazandırmak amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere iş yaşamında benzetim tekniğini kullanma becerisini kazandırmak üzere, üretim ve hizmet sistemlerinde benzetim uygulamalarını kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Benzetim Modelleme ve Temel Kavramların Tekrarı | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 1: What is Simulation?", pg.1-13. |
2 | İşlemlerin Detaylı Modellenmesi: Basit Çağrı Merkezi Sistemi | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 5: Modeling Detailed Operations", pg.201-228. |
3 | İşlemlerin Detaylı Modellenmesi: Gelişmiş Çağrı Merkezi Sistemi | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 5: Modeling Detailed Operations", pg.228-239. |
4 | İşlemlerin Detaylı Modellenmesi: Daha Fazla Performans Ölçütleri ile Gelişmiş Çağrı Merkezi Sistemi | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 5: Modeling Detailed Operations", pg.239-251. |
5 | Envanter Sistemlerinin Modellenmesi : (s,S) Envanter Simulasyonu | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 5: Modeling Detailed Operations", pg.251-265. |
6 | Küçük Atölye Tipi Bir Üretim Sisteminin Modellenmesi | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 7-1: A Small Manufacturing System", pg.301-320. |
7 | Küçük Atölye Tipi Bir Üretim Sisteminin Kaynak Kısıtlı Transferle ile Modellenmesi | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 8: Entity Transfer", pg.335-341. |
8 | Küçük Atölye Tipi Bir Üretim Sisteminin Taşıyıcılar (Transporters) ile Modellenmesi | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 8: Entity Transfer", pg.341-355. |
9 | Küçük Atölye Tipi Bir Üretim Sisteminin Konveyörler ile Modellenmesi | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 8: Entity Transfer", pg.355-364. |
10 | Arena Entegrasyonu ve Özelleştirme: Veri Dosyalarını Okuma ve Yazma | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 10: Arena Integration and Customization", pg.413-430. |
11 | Arena Entegrasyonu ve Özelleştirme: VBA, Kullanıcı Formları Dizaynı ve Model Sonuçlarını Mikrosoft Excel'de Kayıt Etme | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 10: Arena Integration and Customization", pg.430-462. |
12 | Simülasyon Deney Tasarımı | Work Smarter, Not Harder: A Tutorial on Designing and Conducting Simulation Experiments. Sanchez, S. M and Wan. H. Proceedings of the 2012 Winter Simulation Conference, pg.1929-1943. |
13 | Simulasyon Optimizasyonu ve Duyarlılık Analizi | Simulation with Arena, Kelton et al. "Chapter 6.6: Searching for an Optimal Scenario with OptQuest", pg.290-295. |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Genel Tekrar, Tartışma ve Değerlendirme | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Kelton, W.D., Sadowski, R. P. and Sadowski, D.A., Simulation with ARENA, McGraw-Hill, Inc., 2010. ISBN: 978-007-126771-7. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Manul D. Rossetti. Simulation Modeling and ARENA, John Wiley and Sons, 2nd Ed. 2015. ISBN: 978-1-11885814-1. Tayfur Altıok and Benjamin Melamed. Simulation Modeling and Analysis with ARENA, Elsevier, 2007. ISBN: 0-12-370523-1. Sanchez, S. M and Wan. H. Work Smarter, Not Harder: A Tutorial on Designing and Conducting Simulation Experiments. Proceedings of the 2012 Winter Simulation Conference, pg.1929-1943.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
30
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
18
|
18
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
5 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Bilgisayar Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Bilgisayar Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ev Mutfağı ‘Restoran Mutfağı’ Olacak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunları Esra-Melis Sarıhan kardeşler, ev aşçıları ile yemek tutkunlarını ‘bir tıkla’ buluşturacak ‘Yedir’ isimli uygulamayı geliştirdi.
Orta Doğu’nun en başarılı 10 kadınından biri oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Bilgisayar Mühendisliği Bölümü mezunu Melda Akın, dünyaca ünlü Forbes şirketi tarafından Orta Doğu’nun teknoloji alanındaki en başarılı 10
İş vaadiyle tuzağa düşmeyin
İnternet üzerinden vatandaşları tuzağa düşürerek kişisel verileri ele geçirmenin ve para çarpmanın yollarını arayan dolandırıcıların son taktiği, evden çalışmayı da vadeden sahte
Depremde cep telefonları hayat kurtarıyor
İzmir'i vuran 6.6'lık depremde yıkılan binaların enkazı altında kalan çok sayıda kişinin yeri, cep telefonlarından kurulan iletişim ile tespit edildi. İzmir Ekonomi