Bizi takip edin
|
EN

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Bilgisayar Mühendisliği

HIST 100 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HIST 100
Bahar
4
0
4
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin amacı, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tarihi belirleyen çesitli aktörleri açıklayabilecektir.
  • Bagımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecektir.
  • Çagdas, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin olusum sürecini degerlendirebilecektir.
  • Milli birlik ve beraberliğin önemini kavrayabilecektir.
  • Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ulusal hedef ve amaçlarını açıklayabilecektir.
  • Türk toplumunun karşılaşacağı sorunları Atatürkçü bir yaklaşımla çözebilecektir.
Ders Tanımı Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı, İnkılap ve İnkılap İle İlgili Kavramlar Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s: 31-57
2 Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı ve Osmanlı Devleti’nde Yenilik Hareketleri Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s:104-179
3 20.Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti’nin Durumu Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 42-44
4 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 44-58
5 Mütareke Sonrası Memleketin Durumu Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 65-78
6 Milli Mücadeleye Hazırlık Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, 100-150
7 TBMM'nin Açılması ve Çalışmaları Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 118-121
8 TBMM’nin Açılmasından Sonraki Siyasi ve Askeri Gelişmeler Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 132-140
9 Lozan Barış Antlaşması ve Siyasi İnkılaplar Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 176-192
10 Atatürk İnkılapları (Hukuk Alanı, Eğitim ve Kültür Alanı, Toplumsal Alan, Ekonomik Alan) Atatürk İlkeleri ve Bütünleyici İlkeler Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.192-220
11 Atatürk İnkılapları(Hukuk Alanı, Eğitim ve Kültür Alanı, Toplumsal Alan, Ekonomik Alan) Atatürk İlkeleri ve Bütünleyici İlkeler Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.227-248
12 Atatürk Dönemi Dış Politikası (1923-1938) Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s:393-437
13 İsmet İnönü Dönemi Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s:393-437
14 Demokrat Parti Dönemi Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.385-386
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

Refik Turan, Mustafa Safran, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2011

Önerilen Okumalar/Materyaller

Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2005

Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 2017

Lord Kinross, Atatürk, İstanbul, 1981

Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkileri, İstanbul, 2009

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
15
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
45
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
-
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
16
16
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

2

Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

4

Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

5

Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

X
8

Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Bilgisayar Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Bilgisayar Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.