
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Bilgisayar Mühendisliği
GEET 312 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kadın Hakları Hareketinin Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEET 312
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kadın hakları hareketinin tarihini inceler ve 20. ve 21. yüzyıllarda kadınların hakları mücadelesini analiz eder. Kadın hakları hareketinin nasıl başladığı, evrimleştiği ve farklı kadın grupları arasındaki bölündüğünü anlamak için tarihsel bir analiz kullanılacaktır. Türkiye'de kadın hakları hareketinin tarihi üzerine özel bir vurgu yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, 20. ve 21. yüzyılın kadın hakları hareketlerini farklı feminizm dalgalarını karşılaştırarak anlatmayı amaçlamaktadır. Birleşmiş Milletler başta olmak üzere uluslararası örgütlerin katkısı daha ayrıntılı bir şekilde ele alınacak ve Türkiye'de kadın hakları hareketine özel bir vurgu yapılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Temel Kavramlar ve Tarihsel Arka Plan I: Bireysel ve "Doğal Kadının" Yükselişi | Aivazova, Svetlena (1994). Towards a History of Feminism, Russian Studies in History, pp. 63-69. Okin, Susan Moller (1979). Rousseau’s Natural Women, The Journal of Politics, pp. 393-416. |
3 | Tarihsel Arka Plan II: Kadın ve Akıl | Wollstonecraft, M. (1792). A Vindication of the Rights of Woman. Gatens, Moira (1986) Rousseau and Wollstonecraft: Nature vs, Reason, Australian Journal of Philosophy, p.p. 1-15 |
4 | Birinci ve İkinci Dalga Feminizm | Sharlach, Lisa B. (2009). First Wave Feminism in The International Encyclopedia of Revolution and Protest, pp. 1-3. Durudoğan, Hülya (2010). İkinci Dalga Fransız Feminizmine Kısa Bir Bakış, Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, pp. 67-99. |
5 | Birinci ve İkinci Dalga Feminizm | Sharlach, Lisa B. (2009). First Wave Feminism in The International Encyclopedia of Revolution and Protest, pp. 1-3. Durudoğan, Hülya (2010). İkinci Dalga Fransız Feminizmine Kısa Bir Bakış, Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, pp. 67-99. |
6 | Quiz 1 | Hokulani K. Aikau, Erickson K.& Pierce, J.L. (2018). Feminism, First-, Second-, and Third-Wave in The International Encyclopedia of Anthropology. Rivers, N. (2017). Postfeminism(s) and the arrival of the Fourth Wave. pp. 107 -131. |
7 | Üçüncü ve Dördüncü Dalga Feminizm | Hokulani K. Aikau, Erickson K.& Pierce, J.L. (2018). Feminism, First-, Second-, and Third-Wave in The International Encyclopedia of Anthropology. Rivers, N. (2017). Postfeminism(s) and the arrival of the Fourth Wave. pp. 107 -131. |
8 | Osmanlı'da Kadın Hareketleri | Serpil Çakır (201 0 ) . Osmanlı Kadın Hareketi: XX. Yüzyılın Başında Kadınların Hak Mücadelesi. Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları . pp. 99 -115. Demirdirek, Aynur (1998). In pursuit of the Ottoman Women's Movement (Translated by Zehra F. Arat), in Deconstructing images of "the Turkish woman. ” pp.65 -83. |
9 | Türk Feminizmi I | Sirman, Nükhet (1989). Feminism in Turkey: A Short History, New Perspectives on Turkey, 1 -33. C Diner, Ş Toktaş (2010). Waves of feminism in Turkey: Kemalist, Islamist and Kurdish women's movements in an era of globalization, Journal of Balkan and Near Eastern Studies, pp.41 – 57 |
10 | Türk Feminizmi II | Sirman, Nükhet (1989). Feminism in Turkey: A Short History, New Perspectives on Turkey, 1 -33. C Diner, Ş Toktaş (2010). Waves of feminism in Turkey: Kemalist, Islamist and Kurdish women's movements in an era of globalization, Journal of Balkan and Near Eastern Studies, pp.41 – 57 |
11 | Quiz 2 | Miller, Ruth A. (2007). Rights, Reproduction, Sexuality, and Citizenship in the Ottoman Empire and Turkey, Signs: Journal of Women in Culture and Society, vol. 32, no. 2. Coşar, Simten & Kerestecioğlu, İnci -Özkan (2013). Feminizmin Neoliberalizmle İmtihanı, Doğu Batı Toplumsal Cinsiyet II, pp. 21 -37. |
12 | Orta Doğu'da Feminizm | Ahmed, Leila (1982). Feminism and Feminist Movements in the Middle East, Women’s Studies Int. Forum, pp. 153-168. Palabıyık, Adem (2012-13). Toplumsal Cİnsiyet’e Sosyolojik Bir Yaklaşım: Ortadoğu’nun Halleri, Doğu Batı Toplumsal Cinsiyet, pp. 225-261. |
13 | Orta Doğu'da Feminizm | Ahmed, Leila (1982). Feminism and Feminist Movements in the Middle East, Women’s Studies Int. Forum, pp. 153-168. Palabıyık, Adem (2012-13). Toplumsal Cİnsiyet’e Sosyolojik Bir Yaklaşım: Ortadoğu’nun Halleri, Doğu Batı Toplumsal Cinsiyet, pp. 225-261. |
14 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
50
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
22
|
44
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
177
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
5 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Bilgisayar Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Bilgisayar Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Ev Mutfağı ‘Restoran Mutfağı’ Olacak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunları Esra-Melis Sarıhan kardeşler, ev aşçıları ile yemek tutkunlarını ‘bir tıkla’ buluşturacak ‘Yedir’ isimli uygulamayı geliştirdi.

Orta Doğu’nun en başarılı 10 kadınından biri oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Bilgisayar Mühendisliği Bölümü mezunu Melda Akın, dünyaca ünlü Forbes şirketi tarafından Orta Doğu’nun teknoloji alanındaki en başarılı 10

İş vaadiyle tuzağa düşmeyin
İnternet üzerinden vatandaşları tuzağa düşürerek kişisel verileri ele geçirmenin ve para çarpmanın yollarını arayan dolandırıcıların son taktiği, evden çalışmayı da vadeden sahte

Depremde cep telefonları hayat kurtarıyor
İzmir'i vuran 6.6'lık depremde yıkılan binaların enkazı altında kalan çok sayıda kişinin yeri, cep telefonlarından kurulan iletişim ile tespit edildi. İzmir Ekonomi