Bizi takip edin
|
EN

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Bilgisayar Mühendisliği

GEET 312 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kadın Hakları Hareketinin Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEET 312
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders kadın hakları hareketinin tarihini inceler ve 20. ve 21. yüzyıllarda kadınların hakları mücadelesini analiz eder. Kadın hakları hareketinin nasıl başladığı, evrimleştiği ve farklı kadın grupları arasındaki bölündüğünü anlamak için tarihsel bir analiz kullanılacaktır. Türkiye'de kadın hakları hareketinin tarihi üzerine özel bir vurgu yapılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Feminizmin birinci, ikinci ve üçüncü dalgalarını karşılaştırabilecektir
  • Feminizmin farklı dalgalarını tanımlayan önemli olayları ve düşünürleri tanımlayabilecektir.
  • Toplumsal cinsiyet ve devlet arasındaki ilişkiyi analiz edebilecektir
  • Kadın hakları hareketlerinin ABD, Birleşik Krallık ve Türkiye gibi farklı ülkelerdeki hallerini karşılaştırabilecektir
  • Halen kadın hakları hareketi içindeki tartışma konularını belirleyecektir
  • Türkiye'de kadın hakları hareketinin tarihini analiz edebilecektir
Ders Tanımı Bu ders, 20. ve 21. yüzyılın kadın hakları hareketlerini farklı feminizm dalgalarını karşılaştırarak anlatmayı amaçlamaktadır. Birleşmiş Milletler başta olmak üzere uluslararası örgütlerin katkısı daha ayrıntılı bir şekilde ele alınacak ve Türkiye'de kadın hakları hareketine özel bir vurgu yapılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Temel Kavramlar ve Tarihsel Arka Plan I: Bireysel ve "Doğal Kadının" Yükselişi Aivazova, Svetlena (1994). Towards a History of Feminism, Russian Studies in History, pp. 63-69. Okin, Susan Moller (1979). Rousseau’s Natural Women, The Journal of Politics, pp. 393-416.
3 Tarihsel Arka Plan II: Kadın ve Akıl Wollstonecraft, M. (1792). A Vindication of the Rights of Woman. Gatens, Moira (1986) Rousseau and Wollstonecraft: Nature vs, Reason, Australian Journal of Philosophy, p.p. 1-15
4 Birinci ve İkinci Dalga Feminizm Sharlach, Lisa B. (2009). First Wave Feminism in The International Encyclopedia of Revolution and Protest, pp. 1-3. Durudoğan, Hülya (2010). İkinci Dalga Fransız Feminizmine Kısa Bir Bakış, Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, pp. 67-99.
5 Birinci ve İkinci Dalga Feminizm Sharlach, Lisa B. (2009). First Wave Feminism in The International Encyclopedia of Revolution and Protest, pp. 1-3. Durudoğan, Hülya (2010). İkinci Dalga Fransız Feminizmine Kısa Bir Bakış, Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, pp. 67-99.
6 Quiz 1 Hokulani K. Aikau, Erickson K.& Pierce, J.L. (2018). Feminism, First-, Second-, and Third-Wave in The International Encyclopedia of Anthropology. Rivers, N. (2017). Postfeminism(s) and the arrival of the Fourth Wave. pp. 107 -131.
7 Üçüncü ve Dördüncü Dalga Feminizm Hokulani K. Aikau, Erickson K.& Pierce, J.L. (2018). Feminism, First-, Second-, and Third-Wave in The International Encyclopedia of Anthropology. Rivers, N. (2017). Postfeminism(s) and the arrival of the Fourth Wave. pp. 107 -131.
8 Osmanlı'da Kadın Hareketleri Serpil Çakır (201 0 ) . Osmanlı Kadın Hareketi: XX. Yüzyılın Başında Kadınların Hak Mücadelesi. Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları . pp. 99 -115. Demirdirek, Aynur (1998). In pursuit of the Ottoman Women's Movement (Translated by Zehra F. Arat), in Deconstructing images of "the Turkish woman. ” pp.65 -83.
9 Türk Feminizmi I Sirman, Nükhet (1989). Feminism in Turkey: A Short History, New Perspectives on Turkey, 1 -33. C Diner, Ş Toktaş (2010). Waves of feminism in Turkey: Kemalist, Islamist and Kurdish women's movements in an era of globalization, Journal of Balkan and Near Eastern Studies, pp.41 – 57
10 Türk Feminizmi II Sirman, Nükhet (1989). Feminism in Turkey: A Short History, New Perspectives on Turkey, 1 -33. C Diner, Ş Toktaş (2010). Waves of feminism in Turkey: Kemalist, Islamist and Kurdish women's movements in an era of globalization, Journal of Balkan and Near Eastern Studies, pp.41 – 57
11 Quiz 2 Miller, Ruth A. (2007). Rights, Reproduction, Sexuality, and Citizenship in the Ottoman Empire and Turkey, Signs: Journal of Women in Culture and Society, vol. 32, no. 2. Coşar, Simten & Kerestecioğlu, İnci -Özkan (2013). Feminizmin Neoliberalizmle İmtihanı, Doğu Batı Toplumsal Cinsiyet II, pp. 21 -37.
12 Orta Doğu'da Feminizm Ahmed, Leila (1982). Feminism and Feminist Movements in the Middle East, Women’s Studies Int. Forum, pp. 153-168. Palabıyık, Adem (2012-13). Toplumsal Cİnsiyet’e Sosyolojik Bir Yaklaşım: Ortadoğu’nun Halleri, Doğu Batı Toplumsal Cinsiyet, pp. 225-261.
13 Orta Doğu'da Feminizm Ahmed, Leila (1982). Feminism and Feminist Movements in the Middle East, Women’s Studies Int. Forum, pp. 153-168. Palabıyık, Adem (2012-13). Toplumsal Cİnsiyet’e Sosyolojik Bir Yaklaşım: Ortadoğu’nun Halleri, Doğu Batı Toplumsal Cinsiyet, pp. 225-261.
14 Dönemin Gözden Geçirilmesi
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
50
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
22
44
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
177

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

2

Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

4

Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

5

Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Bilgisayar Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Bilgisayar Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.