MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Bilgisayar Mühendisliği
GEEC 207 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Ekonomi Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEEC 207
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere ekonomik kalkınma ve çağdaş toplumun kökenleri hakkında bir altyapı sağlamaktır. Dersin temel odak noktası toplumsal ve ekonomik sistemlerin doğuşu ve gelişimi ile bu sistemlerin çağımız dünyasını nasıl şekillendirdiği üzerine olacaktır; bu alanda ise Avrupa sistemine vurgu yapılacaktır. Bu doğrultuda, ilk olarak iktisat tarihi (ne tür bir disiplin olduğu ve iktisattan farkı) incelenecek ve ardından tarihteki hangi olayların kapitalizmin yolunu açtığı tartışılacaktır. Ders içinde bulundupumuz çağın, yani küreselleşme sürecinin hakim olduğu koşulların, kısa bir tartışması ile son bulacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin amacı öğrencileri ekonomik süreçlerin ve kurumların tarihsel gelişimi; üretim, bölüşüm ve tüketim kalıpları ve de üretim faktörlerinin dünyada ve Batı Avrupa’daki gelişimi hakkında bilgilendirmektir. Antik ve orta çağdaki ekonomik süreçler, Batı dünyasının cografi genişlemesi, Sanayi Devrimi, bazı Avrupa ülkelerinin ekonomik genişleme sürecinde tarım, finans, bankacılık gibi sektörlerde meydana gelen ve teknoloji kullanımı, ulaşım ve iletişim altyapısında görülen gelişmeler, devletin rolü, sanayileşen Avrupa ülkelerinin dünyanın geri kalanı üzerindeki etkisi ve Birinci ve İkinci Dünya Savaşı sonrası meydana gelen ekonomik değişimler bu derste incelenen konular arasındadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş & terminoloji | Bölüm I (1) |
2 | İktisadi soru(lar) & belgesel bölüm I | Bölüm I (2) |
3 | Antik çağlarda ekonomik kalkınma & Piyasa öncesi toplum (bölüm I) | Bölüm II (1) & Bölüm II (2); ss. 1829 |
4 | Ortaçağ Avrupası & Piyasa öncesi toplum (bölüm II) | Bölüm III (1) & Bölüm II (2); ss. 2944 |
5 | Batı genişlemesi şafağında batılı olmayan ekonomiler & belgesel bölüm II | Bölüm IV (1) |
6 | Avrupa’nın denizaşırı genişlemesi ve Avrupa’nın dönüşümü | Bölümler VVI (1) |
7 | Piyasa toplumunun ortaya çıkışı & devrim çağı | Bölüm III (2), Bölüm VII (1) & Bölüm IV (2) |
8 | Ekonomik kalkınma rotaları | Bölümler VIIIIXX (1) |
9 | Emperyalizm çağı & belgesel bölüm III | Bölümler XI XII (1) |
10 | XX. yüzyılda dünya ekonomisi | Bölüm XIII (1) & Bölüm VI (2) |
11 | Modern iktisat tarihinin sürüklenişi | Bölüm VII (2) & Bölüm XIV (1) |
12 | Dünya ekonomisinin yeniden inşası | Bölüm XV (1) |
13 | XXI. yüzyıl başında dünya ekonomisi | Bölüm XV (1) |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “A Concise Economic History of the World”(1) by Rondo Cameron, and “Science and Technology in World History” by James McClellan and Harold Dorn, available in Turkish language translated as “Dünya Tarihinde Bilim ve Teknoloji”(2) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Kapitalizmin Gelişimi Üzerine İncelemeler” by Maurice Dobb, “Ortaçağ Kentleri” by Henri Pirenne, “Ortaçağ Avrupasının Ekonomik ve Sosyal Tarihi” by Henri Pirenne, Kapitalizmin Tarihi by Michel Beaud, “Maddi Medeniyet ve Kapitalizm” by Fernand Braudel, “A History of Civilizations” by Fernand Braudel and “Tarihsel Kapitalizm” by Immanuel Wallerstein |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
14
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
190
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
5 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Bilgisayar Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Bilgisayar Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ev Mutfağı ‘Restoran Mutfağı’ Olacak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunları Esra-Melis Sarıhan kardeşler, ev aşçıları ile yemek tutkunlarını ‘bir tıkla’ buluşturacak ‘Yedir’ isimli uygulamayı geliştirdi.
Orta Doğu’nun en başarılı 10 kadınından biri oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Bilgisayar Mühendisliği Bölümü mezunu Melda Akın, dünyaca ünlü Forbes şirketi tarafından Orta Doğu’nun teknoloji alanındaki en başarılı 10
İş vaadiyle tuzağa düşmeyin
İnternet üzerinden vatandaşları tuzağa düşürerek kişisel verileri ele geçirmenin ve para çarpmanın yollarını arayan dolandırıcıların son taktiği, evden çalışmayı da vadeden sahte
Depremde cep telefonları hayat kurtarıyor
İzmir'i vuran 6.6'lık depremde yıkılan binaların enkazı altında kalan çok sayıda kişinin yeri, cep telefonlarından kurulan iletişim ile tespit edildi. İzmir Ekonomi